Isännöintiä joka tekee vaikutuksen

Koe millaista on kun asiat hoidetaan kunnolla

Tasotalo isännöinti

Palvelumme tärkeimmät ominaisuudet

Tasotalolla ei ole ‘perinteisiä’ isännöintipalveluja emmekä myy samaa palvelupakettia jokaiselle. Ylpeinä tarjoamme sinulle jotakin ainutlaatuista – palvelua, joka todella erottuu.

Mitäpä tekisit isännöitsijällä joka ei vastaa yhteydenottoihin, etsi aktiivisesti ratkaisuja ongelmiin tai tarjoa tietoa taloyhtiön tilanteesta. Me ennakoimme taloyhtiön tarpeet, hoidamme tehtävät ripeästi ja olemme aina helposti tavoitettavissa. Kokeile vaikka!

Meidän asiantuntemuksemme ei ole sattumaa – se on koulutuksen, vuosikymmenten kokemuksen ja jatkuvan oppimisen tulosta. Emme vain ratkaise ongelmia, me ennaltaehkäisemme ne ja olemme aina taloyhtiön puolella kaikissa tilanteissa.

Läpinäkyvyys ei ole meille vain sana, vaan lupaus, jonka toteutamme toimimalla nykyaikaisesti siten että jokainen osakas ja hallituksen jäsen on aina ajan tasalla. Palvelu hinnoitellaan taloyhtiöllenne yksilöllisesti siten että hallinnon rutiineista ei erillislaskutusta tule.

Me emme tyydy perusvaatimuksiin koska haluamme myös omalta työltämme enemmän. Meille isännöintialan yleisien ISA 2007-sopimusehtojen, Kiinteistöliiton laatiman tehtäväluettelon ja Isännöinnin eettisten ohjeiden noudattaminen on itsestäänselvyys, emmekä haluaisi toimia millään muulla tavalla.

Tarkkaa taloudenpitoa

Taloyhtiön maksuvalmius laitettiin kuntoon

Orimattilalainen rivitaloyhtiö kamppaili pitkään heikon maksuvalmiuden kanssa, mikä johti laskujen maksuvaikeuksiin ja yllättäviin ylimääräisiin vastikelaskuihin joulun alla.

Tasotalon isännöinnin myötä yhtiön taloushallinto uudistettiin kokonaan: vastikelaskelmat ja budjetti päivitettiin ja keskeiset sopimukset kilpailutettiin. Tarkan suunnittelun ja kulukurin ansiosta yhtiön taloustilanne koheni merkittävästi jo ensimmäisen vuoden aikana, tuoden kassaan tuhansia euroja ilman suuria vastikekorotuksia. 

"Tasotalon isännöintiin siirtyminen on tarjonnut kaivattua mielenrauhaa. Itse voi keskittyä asumiseen."
Katri S.
Osakas, Orimattila

Miten toteutamme lupauksemme

Palvelumme sisältö

sähköiset välineet

Sähköiset palvelut

Tarjoamme helppokäyttöiset sähköiset välineet, jotka mahdollistavat asiakirjojen, ilmoitusten ja päätösten nopean käsittelyn ja saatavuuden.

hallinnon palvelut

Hallinnon palvelut

Kattaa taloyhtiön hallinnolliset tehtävät kokousten järjestämisestä talouden suunnitteluun ja seurantaan, taaten sujuvan yhteisöllisen toiminnan.

kunnossapidon organisointi

Kunnossapidon organisointi

Huolehdimme kiinteistön ylläpidon ja kunnossapidon suunnittelusta ja toteutuksesta, varmistaen kiinteistön arvon säilymisen.

viestintä

Viestintä

Tarjoamme selkeän ja ajantasaisen viestintäkanavan taloyhtiön hallituksen ja asukkaiden välillä, tukien yhteisöllisyyttä ja avoimuutta.

Asiakaspalvelu

Tarjoamme asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua kaikkiin asumiseen ja taloyhtiön asioihin liittyviin kysymyksiin.

taloudenhallinta

Taloudenhallinta

Teemme tarkan ja realistisen talousarvion, valvomme taloyhtiön rahavirtoja ja autamme taloyhtiötä tehokkaan strategian kehittämisessä.

sopimushallinta

Sopimushallinta

Hallinnoimme ja optimoimme taloyhtiön sopimukset maksimoiden palvelun laatua ja kustannustehokkuutta.

riskienhallinta

Riskienhallinta

Arvioimme taloyhtiön riskejä ja kehitämme toimenpiteitä niiden minimointiin, tukien arvon säilymistä, turvallisuutta ja oikeusturvaa.

kiinteistöjuridiikka

Kiinteistöjuridiikka

Tarjoamme palvelua juridisissa kysymyksissä, auttaen taloyhtiötä navigoimaan lainsäädännön vaatimusten mukaisesti.

Me huolehdimme, keskity asumiseen

Isännöinnin asiakaspalvelu uudelle tasolle

Kun Lahdessa sijaitseva kerrostaloyhtiö siirtyi Tasotalon isännöintipalvelun piiriin, asukkaat huomasivat nopeasti eron. Yhtiön hallinto siirtyi kätevästi digiaikaan, joka mahdollisti osallistumisen yhtiön hallintoon missä ja milloin tahansa, tehostaen päätöksentekoa ja parantaen läpinäkyvyyttä.

Taloyhtiön väestä kaikki eivät kuitenkaan halua tai osaa asioida sähköisesti. yli 40 vuotta talossa asunut rouva on ollut erityisen tyytyväinen siihen, että Tasotalon ystävällinen asiakaspalvelu palvelee kaikkia asukkaita heidän omilla ehdoillaan. Laaja aukioloaika kaikkina arkipäivinä on selkeä etu verrattuna edelliseen isännöitsijään tuoden mielenrauhaa ja varmuutta asumiseen.

"Hienoa että nuori polvi voi hyödyntää uutta teknologiaa mutta vanha ihminen kaipaa aitoa ja lämmintä ihmistä. Sen olen todentotta Tasotalon asiakaspalvelusta löytänyt."
Rauha H.
Osakas, Lahti

Miten isännöitsijä vaihdetaan

Isännöinnin vaihtumisen vaiheet

tarjouspyyntö

1. Jätä
tarjouspyyntö

Jätä tarjouspyyntö parissa minuutissa ja saat vastauksen muutamassa arkipäivässä. Tarjouspyynnön jättäminen on helppoa eikä sido mihinkään.

2. Varaa
neuvotteluaika

Varaa hallituksellenne sopiva videotapaamisaika jonka aikana saatte kattavan käsityksen Tasotalon palveluista, isännöitsijästä ja palvelun sisältö voidaan räätälöidä täysin tarpeitanne vastaavaksi.

3. Aloita ketterämpi taloyhtiöarki

Kun päädytte vaihtamaan nykyisen isännöintinne Tasotalon ammattitaitoiseen ja ketterään vaihtoehtoon teemme pöytäkirjat ja hoidamme aineistonsiirrot puolestanne.

Me osaamme, keskity menestymiseen

Tasotalo oli luonnollinen valinta sijoitusyhtiölle

Kun sijoitusyhtiö pääkaupunkiseudulta oli valitsemassa isännöitsijää laajalle kiinteistöportfoliolleen, heille oli selvää, että tarvittiin kumppani, joka ymmärtää paitsi isännöinnin myös liiketoiminnan ja sijoittamisen erityispiirteet. Valinta kohdistui Tasotaloon, joka erottui kilpailijoistaan tarjoamalla syvällistä liiketoimintaosaamista ja erityistä tukea sijoittajaosakkaille.

“Tasotalon ansiosta voimme keskittyä menestymiseen markkinoilla, tietäen että kiinteistöjemme hallinto on ammattitaitoisissa käsissä. Yhteistyömme ansiosta olemme voineet optimoida operatiivista tehokkuuttamme ja parantaa sijoitustemme tuottavuutta.”

"Yhtiömme valitsi Tasotalon kohteittemme isännöitsijäksi koska pelkän isännöinnin lisäksi saimme liiketoiminnan osaamista ja sijoittajaosakkaiden tuen."
Marcus K.
Hallituksen puheenjohtaja

Meiltä saa kysyä – ja me myös vastaamme

Usein kysytyt kysymykset

Helpoiten isännöinnin hinnan saat selville lähettämällä tarjouspyynnön. Sen lähettämiseen menee pari minuuttia eikä se sido mihinkään.

Isännöinti maksaa Suomessa noin 18-33 euroa/huoneisto/kk, kaikkein pienimmissä taloyhtiöissä todennäköisesti enemmän. Tasotalon hinta on tässä haarukassa, mutta isännöinnin hinnan vertailu on kieltämättä tehty hyvin vaikeaksi, koska useimmissa isännöintitoimistoissa kokonaishinta perustuu runsaisiin erillisveloituksiin, eikä kiinteä perushinta kerro mitään kokonaiskustannuksista. Me Tasotalolla arvostamme avoimuutta ja selkeyttä - niin palveluissamme kuin hinnoittelussammekin.

Tasotalon isännöinnin perusmaksu saattaa olla korkeampi kuin kilpailevan tarjouksen, mutta meillä perusmaksu sisältää taloyhtiön hallinnon rutiinit eikä ole vain lupaus alkavasta erillislaskutuksesta. Hintamme täyden palvelun isännöinnille on alkaen 340 euroa/kk sis. alv 24%.

Ennen kuin hinnasta tekee mitään johtopäätöksiä kannattaa jättää tarjouspyyntö ja varata videoneuvotteluaika jotta taloyhtiönne hallitus saa selkeän kuvan minkälaisia välineitä ja palveluita käytännössä tarjoamme, mitä kaikkea hinta sisältää ja minkälaisin toimintaperiaattein toimimme. On hyvä pitää mielessä että hyvä isännöinti on taloyhtiön tärkein menestystekijä, eikä mikään tule sille kalliimmaksi kuin huono isännöinti.

Ei missään tapauksessa! Tarjoamme sähköiset palvelut osana palveluamme tuodaksemme taloyhtiöiden hallinnon tähän päivään. Taloyhtiösivut mahdollistavat taloyhtiöasioiden hoitamisen helposti ympäri vuorokauden, mutta palvelemme laajalla aukioloajalla sähköpostitse ja puhelimitse, ajanvarauksella toimistollamme sekä saapumalla taloyhtiön tiloihin aina niin haluttaessa. 

Viestintä taloyhtiön väen kesken hoidetaan taloyhtiösivujen, sähköpostin ja tekstiviestien lisäksi myös puhelinsoitoilla ja kirjepostilla - jokaiselle tarpeen ja mieltymysten mukaan.

Me Tasotalolla tarjoamme kattavaa täyden palvelun isännöintiä, mikä tarkoittaa että kiinteistönhoito, korjaushankkeiden suunnittelu ja toteutus sekä huoltopyyntöjen käsittely ovat olennainen osa päivittäistä työtämme. Tavoitteenamme on varmistaa taloyhtiönne sujuva arki ja kiinteistönne pitkäikäisyys.

On tärkeää huomata, että emme suoraan tarjoa teknistä huoltoa tai asiantuntijapalveluita. Tämä ei ole isännöintipalvelun tehtävä, eikä sen kuulukaan olla. Meidän roolimme on toimia taloyhtiönne puolesta, valvoa etujanne ja huolehtia siitä, että kaikki sopimukset, palvelut ja korjaushankkeet toteutetaan laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Tämän vuoksi on taloyhtiönne etu, että käytämme ulkopuolisia, itsenäisiä teknisiä asiantuntijoita ja urakoitsijoita. Tällä tavoin voimme taata, että palveluiden laatu ja hinta vastaavat asetettuja vaatimuksia, ilman eturistiriitoja ja sidonnaisuuksia. Luotettavia kumppaneita voimme ehdottaa moniin tarpeisiin, mutta taloyhtiön tulee aina voida valita läpinäkyvästi kilpailutettu palveluntarjoaja.

Kunnossapitohankkeet merkitsevät taloyhtiöille poikkeusta arjesta, ja niiden toteutus sekä vastuualueiden jako ja kustannukset määritellään aina tapauskohtaisesti hankepäätöksen valmisteluvaiheessa. Isännöitsijän rooli näissä projekteissa ei yleensä pidä olla teknisen asiantuntijan rooli, mutta isännöitsijä on silti avainasemassa sillä hän vastaa hallinnollisesta organisoinnista, viestinnästä, budjetoinnista sekä käytännön asioiden, kuten viranomaisilmoitusten, hallinnasta.

Tasotalolla käsittelyssämme olevat kunnossapitohankkeet noudattavat hyvän hallinnon käytäntöjä. Takaamme, että jokaisessa projektin kriittisessä vaiheessa, kuten hankesuunnittelussa ja valvonnassa, hyödynnetään taloyhtiön etujen mukaisesti ulkopuolisia teknisiä asiantuntijoita, kuitenkin projektin koko ja kustannustehokkuus huomioiden. Tasotalo toimii täysin puolueettomasti, ilman sidonnaisuuksia. Vaikka verkostoomme kuuluu monia luotettavia kumppaneita, emme suosi mitään tiettyä tekijää. Sen sijaan, kaikissa hankkeissa noudatetaan asianmukaista kilpailutusta ja taloyhtiön päätöksentekoprosessia, pitäen taloyhtiön etu aina ensisijaisena.

Turvallisuus etusijalla, asumismukavuus kohdillaan

Pelastuslaitos yllättyi viestinnän tasosta

Kun Kymenlaaksossa sijaitsevan taloyhtiön väestönsuojassa havaittiin vakavia puutteita, Tasotalon toiminta oli välitöntä vaikka pelastuslaitoksen paloinsinöörin puhelu tavoitti isännöitsijän kesämökin saunan lauteilta heinäkuisena iltapäivänä. Ei ainoastaan aloitettu korjaustoimenpiteitä kiireellisesti, mutta myös pidettiin pelastuslaitos tiiviisti ajan tasalla jokaisesta kehitysaskeleesta. 

Kiireellinen projekti vietiin tiukassa aikataulussa maaliin käsillä olleesta “kesälomakaudesta” huolimatta ja taloyhtiössä vältyttiin lisäharmeilta ja sanktioilta. Taloyhtiöt eivät lomaile ja Tasotalolla ollaan valmiita toimimaan juuri silloin kun tarvitaan. Turvallisuus ja luotettavuus ovat meille yhtä lailla sydämen asia kuin sinullekin.

"Hienoa, että asia etenee joutuisasti ja erityinen kiitos esimerkillisestä toiminnasta niiltä osin, miten pidätte pelastuslaitoksen ajan tasalla tapahtuvista korjaustoimenpiteistä."
Paloinsinööri
Kymenlaakso

Asiakaspalvelu

Arkisin klo 9:00 – 16:30
Puh. 029 123 5000
palvelu@tasotalo.fi

Toimistot

Rautatienkatu 20, 15110 LAHTI
Kampinkuja 2, 00100 HELSINKI