Vuoden 2024 alussa voimaan tullut pelastuslain uudistus tuo palovaroittimet taloyhtiön vastuulle kahden vuoden siirtymäajalla. Toimiva palovaroitin on lisää jokaisen asukkaan…
Vuoden 2024 alussa voimaan tullut pelastuslain uudistus tuo palovaroittimet taloyhtiön vastuulle kahden vuoden siirtymäajalla. Toimiva palovaroitin on lisää jokaisen asukkaan…
Lyhytaikainen vuokraus nostattaa tunteita ja työllistää isännöintiä, kun osakkaat ottavat isännöitsijään yhteyttä kysyäkseen missä tarkoituksessa asuntoa käytetään ja toivovat, että…
Kysyjää mietityttää, voiko taloyhtiö joutua korvaamaan uuden oven tai maksamaan vanhan korjaamisen, vaikka osakas on omalla toiminnallaan aiheuttanut oven rikkoutumisen.…
Kysyjää askarruttaa isännöitsijän toimivallan rajat. Saako isännöitsijä tilata esimerkiksi energiatodistuksen ja maksaa sen taloyhtiön tililtä informoimatta hallitusta? Isännöitsijän tehtäviin kuuluu muun…
Kysyjä miettii, voiko urakoitsija laskuttaa taloyhtiötä, jos asukas laskee viemäriin vettä linjakohtaisesta käyttökiellosta huolimatta. Kerrostaloomme on tulossa viemärien sukitusremontti. Urakoitsija…
Vastuu urakan onnistumisesta ja mahdollisista virheistä on taloyhtiöllä, mutta miten taloyhtiön ja remonttifirman vastuut jakautuvat yhtiöremontissa, Lexia Asianajotoimisto oy:n asianajaja…
Taloyhtiöissä turvallisuuden parantaminen on kaikille ensiarvoisen tärkeää, koska jokaisen on koettava oma koti ja asuinympäristö turvalliseksi. Yksi keino lisätä turvallisuutta…
Kiinteistöliiton lakiasiantuntija Tapio Haltian mukaan asumisen tulee olla turvallista myös isomman yhtiöremontin aikana. Esimerkiksi asuntojen sisälämpötilan ja sisäilman laadun tulee…
Valokuitunen Oy:n toimitusjohtaja Heikki Kaunisto korostaa, että hallitusten jäsenten ja isännöitsijöiden on parannettava tietämystään yhtiöitä koskevasta sisäverkkomääräyksestä. Tämä on erityisen…
Isännöintiliiton tuore tutkimusdata osoittaa, että lyhytaikaisen vuokrauksen ongelmat taloyhtiöissä ovat varsin yleinen ja laajalle levinnyt ilmiö. Samaan aikaan kuitenkin taloyhtiöiden…
Aina arkisin 9.00-16.30
Puh. 029 123 5000
palvelu@tasotalo.fi
Arkisin klo 9:00 – 16:30
Puh. 029 123 5000
palvelu@tasotalo.fi
Rautatienkatu 20, 15110 LAHTI
Kampinkuja 2, 00100 HELSINKI
5.0Parhaiksi arvioitu palveluTrustindexin vahvistamaTrustindex vahvistaa, että yrityksen arvostelupisteet ovat yli 4.5. Tämä perustuu Google-alustalle viimeisten 12 kuukauden aikana kerättyihin arvosteluihin, mikä oikeuttaa sen saamaan Parhaiten arvioidut sertifikaatin.